Sunday, September 28, 2008

Canon 5D MkII on valmis!


Algamas on seenetoksimise hooaeg ja minu poolt kah järgnevas värsket hagu.

Uue aparaadi proovimudelid on juba väljas; US müügid algavad jõulude paiku $2700 juhthinnaga. Vana (2005.aastal väljutatud) 5D-ga võrreldes on uuel:
  • palju parem tundlikkus ja vähem müra (oluline hämaras või kiire säriga pildistamisel);
  • 21 megapikslit varasema 12 asemel;
  • lisandunud on väga kvaliteetse video salvestamise võimalus.
Video on tegelikult parem (eriti lisavalguseta filmimisel) kui enamusel profi-videokaameratel(!) Selles veendumiseks võib klõpsata siia - kogu viidikas on tehtud sõltumatu tiimi poolt ühe nädalavahetusega ja ainult ühes kaadris on kasutatud lisavalgust. Mingit järeltöötlust peale montaaži tehtud ei ole, ainult resolutsioon on 4x vähendatud, et ribalaius kannataks.

Täpsemat tutvustust pakub DPreview - tähelepanelikult lugedes ilmneb ka hulk põhjusi, miks on veel vara oma "tavalist" videokaamerat haidele sööta ;-)

Igatahes mina ei hakka selle uudise peale oma kola välja vahetama. Ja videoga on nii, et taevas ma sellisega nagunii eriti ei filmiks ja mujal ei viitsi ma üldse filmida - minu DCR PC-1000 on selle aasta jooksul võtnud maa peal kokku vaid umbes 10min jagu musta materjali (arvestamata tandemhüppajate eel- ja järelusutlusi).

Aga kahtlemata põhjustab see vidinas olulise pöörde foto-video prosumer-turul ja varsti me saame veel huvitavaid asju näha.

P.S.: Dropzone.com kaamerafoorumis läksid mõned mehed selle uudise puhul suht ballistiliseks vastamisi :))) - stiilis "a tõ kto takoi?"

No comments: